مجله ندای تندرستی
مجله پزشکی و سلامت

خودکنترلی در دوران کودکی راهی برای موفقیت در زندگی آتی

0

به گزارش ندای تندرستی یک گروه بین‌المللی از محققان، بین میزان خودکنترلی در دوران کودکی و موفقیت‌های بعدی در زندگی ارتباط پیدا کرده‌اند. این گروه طی مقاله‌ای، مطالعه چندین دهه‌ای خود را درباره خودکنترلی در کودکان و چگونگی ارتباط آن با نتایج بعدی زندگی توصیف کرده‌اند.

در این مطالعه منحصربه‌فرد، محققان تصمیم گرفتند تا در مورد رابطه بین خودکنترلی و روند زندگی بیشتر بدانند. آن‌ها مخصوصاً می‌خواستند بدانند که کودکان دارای مشکلات کنترل نفس (تا سن ۴۵ سالگی) وضعیت سلامت و زندگیشان چگونه است.

برای درک مطلب فوق، آن‌ها بیش از هزار کودک نیوزیلندی بین ۳ تا ۱۱ ساله را مطالعه کردند. آن‌ها در این مطالعه با صحبت با والدین، معلمان و خود بچه‌ها، خودکنترلی کودکان را ارزیابی کردند. هر یک از کودکان براساس خصوصیاتی از قبیل تکانشگری یعنی اینکه هنگام کار بر روی پروژه‌ها به‌راحتی ناامید می‌شوند و اینکه آیا آن‌ها باوجود ناامیدی خود چنین پروژه‌هایی را دنبال می‌کنند، درجه‌بندی شدند.

محققان دهه‌های بعد همان کودکان را که به سن ۴۵ سالگی رسیده بودند، مجدد ارزیابی کردند. هر یک از آن‌ها به روش‌های مختلفی مصاحبه و آزمایش شدند تا چگونگی زندگی آن‌ها مشخص شوند. محققان دریافتند که کودکانی که امتیاز خودکنترلی بالایی داشتند، به‌طور متوسط وضعیت سلامت بهتری داشتند. آن‌ها علائم کمتری از پیری مغز داشتند. محققان همچنین دریافتند گروهی که خودکنترلی بالاتری داشتند، در بزرگ‌سالی از نظر مالی و اجتماعی نیز عملکرد بهتری بروز دادند. آن‌ها همچنین خاطر نشان کردند که سطح ضریب هوشی و موقعیت اجتماعی در کودکی، تفاوتی در وضعیت زندگی آن‌ها ایجاد نمی‌کند. کودکانی که دارای مشکلات خودکنترلی بودند، نسبت به کسانی که از کودکی خودکنترلی بالایی نشان می‌دادند، به‌طور متوسط دستیابی آن‌ها به اهداف استاندارد شده زندگی کمتر است.

محققان پیشنهاد می‌کنند که تمرکز بیشتر در زمینه آموزش مهارت‌های خودکنترلی به کودکان، می‌تواند منجر به کیفیت بهتر زندگی آنها در سال‌های آتی شود.

خبر خوب این است که روش‌هایی وجود دارد که والدین می‌توانند به فرزندانشان کمک کنند تا مغزهایی بسازند که در تنظیم یا کنترل خود بهتر باشند. در مقالات بعدی به این روش‌ها اشاره خواهد شد.

لینک کوتاه: https://tandorostimag.com/?p=3527

منبع Medical Xpress
ممکن است شما این مطالب را هم دوست داشته باشید
ارسال نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.