ساعت های هوشمند و تشخیص زودهنگام علائم آلودگی به کروناویروس

به گزارش ندای تندرستی ساعت‌های هوشمند می‌توانند علائم آلودگی به کروناویروس را پیش‌ازاین که فرد استفاده‌کننده از آلوده بودن خود مطلع شود، تشخیص دهند.

یکی از علائم اولیه عفونت کووید-۱۹ التهاب در مناطق آلوده بدن است. هنگامی‌که التهاب آغاز می‌شود، بدن با تغییر اندکی در جریان خون، نسبت به التهاب واکنش نشان می‌دهد. این تغییر در جریان خون را می‌توان با تغییرات جزئی در ضربان قلب فرد مشاهده کرد که از طریق ساعت‌های هوشمند قابل‌تشخیص است. ساعت هوشمند با ثبت ضربان قلب فرد در مدت‌زمان طولانی، می‌تواند سطح پایه طبیعی از ضربان قلب شخص استفاده‌کننده از ساعت را تعیین کند. هنگامی‌که در وضعیت طبیعی ضربان قلب در اثر رخدادی نظیر التهاب ناشی از کروناویروس یک تغییر ناگهانی و بلندمدت رخ دهد، ساعت هوشمند می‌تواند آن را تشخیص دهد.

در این آزمایش از حدود ۳۰۰ داوطلب خواسته شد که به‌طور تمام‌وقت از ساعت هوشمند استفاده کنند. همچنین آن‌ها باید برنامه‌ای بر روی این ساعت نصب می‌کردند که به‌طور مشخص به دنبال تغییرات پایدار در ضربان قلب آن‌ها بود. محققان دریافتند که ساعت‌های هوشمند مجهز به برنامه‌های فوق، قادر به شناسایی دوسوم افراد آلوده به کروناویروس بودند. ساعت‌های هوشمند در متوسط هفت روز پیش از اینکه داوطلبان متوجه علائم عفونت کروناویروس در خود شوند، این افراد را شناسایی کردند.

سایر مطالعات انجام‌شده بر روی ساعت‌های هوشمند نیز نتایج مشابهی را با این مطالعه نشان می‌دهد. به‌عبارت‌دیگر ساعت‌های هوشمند اغلب یک هفته قبل از شروع علائم کروناویروس می‌توانند عفونت را تشخیص دهند. محققان خاطرنشان کردند که مهندسان قادرند برای ساعت‌های هوشمند برنامه‌هایی ایجاد کنند تا به کاربر خود هشدار دهند. بدین ترتیب کاربران می‌توانند تا زمان آزمایش خود را قرنطینه کنند. آن‌ها اضافه کردند که استفاده از این ساعت‌های هوشمند به‌خوبی می‌توانند شیوع همه‌گیری کووید-۱۹ و مواردی از شیوع را که ممکن است در آینده رخ دهد، کاهش دهند.

لینک کوتاه: https://tandorostimag.com/?p=3539

تشخیص کروناویروسساعت هوشمندکروناویروسکووید-۱۹
نظرات (0)
افزودن نظر