مجله ندای تندرستی
مجله پزشکی و سلامت

۷ گیاهی که می‌توانند به تسکین میگرن کمک کنند

0

داروهای طبیعی می‌توانند جایگزین مناسبی برای مسکن‌ها باشند. در این مقاله به برخی از گیاهان تسکین دهنده میگرن اشاره شده است.

برای مطالعه مقالات بیشتر در ارتباط با سردردهای میگرنی و روش‌های درمانی دارویی و خانگی، مجله شماره ۸ و ۹ ندای تندرستی را به رایگان دریافت نمایید.

۱- ریحان

ریحان تازه دارای اثر ضد درد است و می‌تواند به تحریک فرآیندهای طبیعی بدن و تسکین درد کمک کند.

روش استفاده: ۳ یا ۴ برگ ریحان تازه را به یک فنجان آب در حال جوش اضافه کرده و بگذارید بجوشد. پس‌ازآن جوشانده را به‌آرامی میل کنید. از طرف دیگر می‌توانید مقداری برگ ریحان تازه بجوید (این کار به تازه شدن نفس نیز کمک می‌کند) یا بخار آن را بعد از جوشاندن ریحان در قابلمه استنشاق کنید (بخور دهید).

۲- بابونه

یک فنجان چای بابونه یک مسکن ملایم با خواص آرامش‌بخش است که می‌تواند غم و اندوه شما را تسکین دهد و سردردهای ناشی از استرس را کم کند. همچنین چای بابونه می‌تواند به‌عنوان یک ضدالتهاب عمل کرده و به کاهش اسپاسم عضلانی کمک کند.

روش مصرف: برای تهیه یک دم‌نوش ساده بابونه به ازای هر فنجان آب، دو قاشق چای‌خوری بابونه اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه بجوشانید و برای طعم شیرین‌تر، عسل را اضافه کنید.

۳- نعناع

اثرات نعناع شگفت‌انگیز است. این گیاه برای انواع بیماری‌ها از جمله میگرن و سرماخوردگی بسیار عالی است. چای نعناع حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به کاهش سردرد کمک می‌کند.

روش مصرف: برای تهیه دم‌نوش نعناع، آب را به‌آرامی بجوشانید، روی برگ‌های نعناع بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه درپوش بگذارید، برگ‌ها را صاف کنید، در فنجان مورد علاقه‌تان بریزید و استراحت کنید.

۴- اسطوخودوس

گیاهی است گل‌دار با گل‌های بنفش و زیبا. این گیاه دارای انواع مختلفی است. گفته می‌شود که حتی بوییدن اسطوخودوس نیز اثر آرام بخشی دارد. گل‌های تازه آن حاوی ترکیباتی هستند که ضد اسپاسم بوده و به شل شدن رگ‌های خونی و ماهیچه‌های کوچک اطراف پوست سر و چشم‌ها کمک می‌کنند.

روش مصرف: برای دم‌کرده اسطوخودوس از ۱۵ تا ۳۰ گرم گل خشک اسطوخودوس در هر لیتر آب استفاده کنید. بزرگ‌سالان همچنین می‌توانند اسانس آن را برای تسکین سریع استنشاق کنند.

۵- رزماری

رزماری به دلیل تأثیر مثبت آن بر ذهن شناخته شده است، اما به‌طور قابل‌توجهی درد را کاهش می‌دهد.

روش مصرف: روغن رزماری را می‌توان به‌طور مستقیم روی شقیقه‌ها قرار داد تا سردرد یا میگرن کاهش یابد. روش دیگر این است که بخار این گیاه را می‌توان استنشاق کرد یا از آن در چای استفاده نمود. برای چای رزماری اجازه دهید آب به نقطه‌جوش برسد، روی گیاهان بریزید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد.

۶- رازیانه

از زمان‌های گذشته از رازیانه برای درمان سردرد استفاده می‌شد، بنابراین استفاده از ریشه این گیاه دارای پشتوانه باستانی است. همچنین استفاده از این گیاه به‌عنوان کمک هضم غذا شناخته شده است.

روش مصرف: چای رازیانه را می‌توان با دانه یا برگ‌های تازه آن تهیه کرد. برای تهیه چای برگ تازه رازیانه، یک فنجان آب جوش روی برگ‌ها بریزید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم بکشد، پس از خیساندن برگ‌ها را بردارید سپس آب داغ بیشتری اضافه کنید.

۷- پوست درخت بید

پوست درخت بید یک جایگزین طبیعی شناخته‌شده برای آسپرین است و می‌تواند برای کاهش درد از سردرد تا دردهای قاعدگی و آرتریت گرفته تا درد عضلانی استفاده شود. خاصیت ضد درد پوست درخت بید به این دلیل است که سالیسین، یک ماده فعال در پوست بید، شبیه آسپرین است و اثرات مشابهی دارد.

روش مصرف: یونانیان باستان برای تسکین درد، پوست آن را می‌جویدند، اما ما به شما توصیه می‌کنیم دندان‌های خود را حفظ کنید و به‌جای آن چای بید درست کنید. برای تهیه این چای از پوست آسیاب شده بید استفاده کنید و به ازای هر ۲۳۰ میلی‌لیتر آب، دو قاشق چای‌خوری اضافه کنید. اجازه دهید حدود ۱۰ دقیقه روی اجاق بجوشد، سپس آن را بردارید. بگذارید ۳۰ دقیقه دیگر دم بکشد و پوست را با استفاده از فیلتر یا صافی مشبک از مایع صاف کنید.

برای مطالعه سایر گیاهان مؤثر در تسکین میگرن مجله ندای تندرستی شماره ۸ و ۹ را دریافت نمایید.

لینک کوتاه: https://tandorostimag.com/?p=4388

منبع Country Living
ممکن است شما این مطالب را هم دوست داشته باشید
ارسال نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.