مجله ندای تندرستی
مجله پزشکی و سلامت

کودکان خردسال مبتلا به کووید-۱۹ بیش از سایر مبتلایان حامل کروناویروس هستند

0

یک مطالعه کوچک نشان می‌دهد که کودکان زیر ۵ سال مبتلا به کووید-۱۹، حامل مقادیر زیادی از کروناویروس در مجاری تنفسی فوقانی خود هستند. این یافته سؤالات جدیدی را در مورد اینکه آیا بچه‌ها می‌توانند دیگران را آلوده کنند مطرح کرده است.

به گزارش ندای تندرستی به نقل از رویترز اطلاعات مربوط به کودکان به‌عنوان منبع انتشار کروناویروس، اطلاعات پراکنده‌ای است. در گزارش‌های اولیه شواهد کافی به دست نیامده که کودکان به‌عنوان یکی از عوامل اصلی پخش ویروسی هستند که در جهان بسیاری از انسان‌ها را به کام مرگ کشانده است.

محققان در بررسی جدید خود می‌گویند که درک پتانسیل انتقال بیماری کووید-۱۹ توسط کودکان برای توسعه دستورالعمل‌های بهداشت عمومی، امری کلیدی است.

در این بررسی جدید، یک گروه تحقیقاتی آمریکایی در فاصله زمانی حدود یک ماه (مارس- آوریل) مطالعه‌ای را بر روی ۱۴۵ فرد مبتلا به کووید-۱۹ خفیف و متوسط انجام دادند. در این مطالعه بیماران در سنین بین یک ماه تا ۶۵ سال بودند. در این تحقیق آن‌ها را به سه گروه کودکان کمتر از ۵ سال، کودکان ۵ تا ۱۷ سال و بزرگ‌سالان ۱۸ تا ۶۵ سال تحت مطالعه قرار دادند.

ارزیابی محققان نشان داد کودکان خردسال بیمار (زیر ۵ سال) حامل مقادیر زیادی از کروناویروس در دستگاه تنفسی فوقانی خود هستند. به عبارت دیگر میزان ویروس در آن‌ها ۱۰ تا ۱۰۰ برابر بیشتر از بزرگ‌سالان است. همچنین در این تحقیق مشاهده شد که میزان ویروس در کودکان بزرگ‌تر بیمار، مشابه میزان ویروس موجود در دستگاه تنفسی فوقانی بزرگ‌سالان است.

این محققان میزان ویروس را تنها با بررسی میزان نوکلئیک اسید ویروسی (ژنوم ویروس) در نظر گرفتند. این میزان ممکن است با میزان ویروس کامل متفاوت باشد؛ به عبارتی میزان نوکلئیک اسید ویروسی، نشانگر ویروس کامل نیست. بنابراین هنوز قطعی نشده است که آیا بچه‌ها ویروس را پخش می‌کنند یا خیر.

محققان می‌گویند که شیوع کووید-۱۹ در کودکان نگرانی‌هایی را در آستانه بازگشایی مدارس و نیز بازگشایی مراکز نگهداری و مراقبت از آن‌ها به دلیل کاهش محدودیت‌ها ایجاد می‌کند.

آن‌ها می‌گویند این یافته ‌که کودکان از جمله حاملین اصلی کروناویروس هستند علاوه بر پیامدهای بهداشت عمومی، می‌تواند پس از دستیابی محققان به واکسن علیه این بیماری، کمک کند تا این جمعیت به‌عنوان جمعیت هدف ایمن‌سازی تعیین شوند.

لینک کوتاه: https://tandorostimag.com/?p=2659

منبع Reuters
ممکن است شما این مطالب را هم دوست داشته باشید
ارسال نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.