مجله ندای تندرستی
مجله پزشکی و سلامت

در چه مناطقی مرگ‌ومیر کرونا افزایش نیافت؟

0

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در مناطقی که واکسیناسیون گسترده انجام‌شده است، کرونا مرگ‌ومیر را افزایش نمی‌دهد.

پژوهشگران ییل و هاروارد طی بررسی جدیدی نشان داده‌اند که در ایالت ماساچوست آمریکا که میزان واکسیناسیون در آن بالا بوده است، موج جدید عفونت کروناویروس با افزایش مرگ‌ومیر همراه نبوده است.

این بررسی بر اساس داده‌های واکسیناسیون و داده‌های بیمارستانی از ماساچوست انجام شده است. از حدود ۶/۹  میلیون ساکن در ایالت ماساچوست نزدیک به ۸۰ درصد به‌طور کامل واکسینه شده‌اند.

به گفته محققان، از مارس ۲۰۲۲ و در طول بهار تعداد مرگ‌ومیر گزارش‌شده در ماساچوست ازآنچه در زمان‌های پیش از همه‌گیری انتظار می‌رفت بیشتر نبود. این دوره زمانی بود که موجی از عفونت‌های کرونا به‌طور عمده به دلیل شکل‌های مختلف ویروس اومیکرون وجود داشت. این وضعیت برخلاف امواج قبلی عفونت بود که طی آن مرگ‌ومیر بیش‌ازحدی وجود داشت. این میزان مرگ‌ومیر،  بالاتر از حد انتظار بود.

پژوهشگران گفتند که یافته کلیدی در اینجا «جدا کردن» موارد جدید کووید-۱۹ از میزان مرگ‌ومیر مازاد، یعنی تفاوت بین تعداد مشاهده‌شده مرگ‌ومیر ناشی از همه علل در دوره زمانی خاصی در مقایسه با تعداد مورد انتظار مرگ بود.

نویسنده ارشد این مقاله گفت: «یافته‌ها حاکی از آن است که تعداد مرگ‌ومیر از سویه اومیکرون کروناویروس در ایالتی که واکسیناسیون گسترده انجام شده است خنثی شده است که ناشی از در پیش گرفتن روش‌های منطقی در بهداشت عمومی است.»

لینک کوتاه: https://tandorostimag.com/?p=4605

منبع Yale University
ممکن است شما این مطالب را هم دوست داشته باشید
ارسال نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.