مجله ندای تندرستی
مجله پزشکی و سلامت

ابزارهای سلامت در گوشی همراه

0

آیا گوشی هوشمند خود را دوست دارید، ولی آرزو می‌کنید که برای سلامت شما مضر نبود؟ شش نکته مفیدی که در ادامه آمده است، گوشی شما را از یک وسیله مضر به یک رفیق تناسب‌اندام تبدیل خواهند کرد.

آیا تا به‏‌حال به این مطلب فکر کرده‏‌اید که گوشی هوشمند شما می‌‏تواند به تناسب‏‌اندام شما کمک کند؟ ابزارهایی برای گوشی همراه وجود دارند که تناسب‌اندام شما را بیشتر می‌کنند. مطالب ذیل را مطالعه فرمایید تا بتوانید از گوشی خود بهتر استفاده کنید.

۱- ورزش کنید (هرجایی، هر وقتی)

یک متخصص پزشکی ورزشی در یک مرکز پزشکی در آمریکا می‌گوید که اگر به باشگاه نمی‌روید مشکلی نیست، نرم‌‏افزارهای تناسب‌اندام زیادی به‌صورت رایگان وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین فیلم‏‌ها و مطالب مربوط به آموزش‏‌های ورزشی را می‌‏توانید از اینترنت دریافت کرده و در گوشی خود مشاهده نمایید.

۲- یادآوری‏‌کننده‌ها را تنظیم کنید

نرم‌‏افزارها تنها در صورتی مفید هستند که فراموش نکنید از آن‌ها استفاده نمایید. یک پزشک خانواده می‌گوید که بهتر است گوشی خود را تنظیم کنید تا در طول روز و در هر یک ساعت به شما علامت دهد که زمان ورزش، راه رفتن، حرکت کششی یا حتی بلند شدن از سر کامپیوتر فرارسیده است و در این موارد اختصاصی عمل کنید. برای مثال برای خودتان شخصی‌سازی کنید تا برای مثال یادآور ساعت هفت صبح به شما بگوید: «صبح‌‌به‌خیر تابش آفتاب! بیست‌وپنج حرکت بشین و پا شو انجام بده».

۳- به یک گروه ملحق شوید

در فضای مجازی، صفحات دارای پست‏‌های مناسب در زمینه تناسب اندام را دنبال نمایید. به گروه‏‌هایی مجازی ملحق شوید که دارای پست‏‌های روزانه مفید هستند. از به اشتراک‌‌گذاری تجربیات، مقایسه و رقابت با دوستان خود لذت ببرید.

۴- مربی بگیرید

از نرم‏‌افزارهایی بر روی گوشی خود استفاده کنید که شما را در ورزش کردن راهنمایی می‏‌کنند. برخی نرم‌‏افزارها دارای مربی مجازی هستند. این نرم‌‏افزارها با یک مربی از راه دور از طریق پیام صوتی یا ویدیو یا پیام متنی، شما را بلند می‌کنند تا ورزش کنید.

۵- پیشرفت خود را دنبال کنید

بسیاری از نرم‏‌افزارهای تناسب‌اندام به شما کمک می‌کنند تا تناسب خودتان را پیگیری و دنبال نمایید. کالری را دریافتی یا مصرفی روزانه خود را دنبال کنید. پیشرفت خود را در دویدن دنبال کنید. افزایش قدرت بدنی خود را ببینید. تعداد قدم‌های خود را دنبال کنید. اگر ابزارک‌‏های پوشیدنی (گجت) دارید، می‌توانید اطلاعات مربوط به خواب و سرعت ضربان قلب خود را نیز دنبال کنید.

۶- سلفی بگیرید

بهترین دنبال‏‌کننده مربوط به گوشی هوشمند همان دوربین است. تغییرات روزانه بسیار جزئی هستند، به‏‌طوری‏که ممکن است متوجه پیشرفت خود در آینه یا روی ترازو نشوید. پیشنهاد می‌شود عکس‌های هفتگی از نمای جلو، پهلو و پشت در لباس‌های یکسان بگیرید تا تغییراتی را که ممکن است متوجه آن‏ها نشوید را دنبال کنید. یک مربی بوکس که در سطح المپیک کار می‌کند می‌گوید که از دوربینش برای ثبت ورزش‌هایش استفاده می‌کرده است و از این طریق، تناسب اندام خودش را مورد نقد قرار می‌داده است. او با این‏‌کار انگیزه پیدا می‌کرده که تلاش بیشتری کند.

لینک کوتاه: https://tandorostimag.com/?p=1969

منبع WebMD
ارسال نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.