مجله ندای تندرستی
مجله پزشکی و سلامت

خوردنی‌ها و نوشیدنی‌هایی که به آب کردن چربی شکم کمک می‌کنند

1

از دست دادن چربی‌های اضافه شکم به ارتقای سلامت ما کمک می‌کند. این چربی‌ها علاوه بر این‌که عامل خطر برای چندین بیماری هستند، ممکن است به ما احساس خوبی ندهند. خوشبختانه راه‌کارهای مختلفی برای کاهش چربی‌های دور شکم وجود دارد. ندای تندرستی در این مقاله از میان راه‌کارهای مختلف، خوردنی‌ها و نوشیدنی‌هایی را به شما معرفی می‌کند که مصرف آن‌ها می‌تواند به آب کردن چربی‌های اضافه شکم کمک کند. در کنار این موارد اضافه کردن تحرک بدنی و کم کردن کالری ورودی می‌تواند در مجموع نتیجه بهتری داشته باشد.

۱- قهوه بنوشید

نوشیدن قهوه به کاهش وزن کمک می‌کند. این می‌تواند خبر خوبی باشد. طبق مطالعه‌ای که در دانشگاه ناتینگهام انجام ‌شده است، قهوه می‌تواند سبب تحریک «چربی قهوه‌ای» در بدن ما شود. تحریک چربی قهوه‌ای با مصرف انرژی و تولید حرارت همراه است که این امر سبب کاهش وزن می‌شود. دراین‌باره می‌توانید مقاله «اثر قهوه بر دیابت و چاقی» را در صفحه ۴۱ شماره ۳ مجله ندای تندرستی مطالعه فرمایید. پس می‌توانید صبح خود را با نوشیدن فنجانی قهوه شروع کنید.

قهوه و چربی شکم

۲- شکلات تلخ میل کنید

خوردن یکی دو قطعه شکلات تلخ می‌تواند به کاهش وزن و آب شدن چربی‌های بدن کمک کند. شکلات تلخ حاوی مواد خاصی مانند آنتی‌اکسیدان‌های پلی فنول و تئوبرومین است. این مواد می‌توانند سطح کلسترول بد یا LDL خون را کم کرده و به افزایش کلسترول خوب بدن یعنی HDL کمک کنند.

شکلات تلخ و چربی شکم

۳- آب و آب‌لیمو مصرف کنید

یک کار ساده‌ای که می‌توانید صبح‌ها انجام دهید، این است که آب‌لیموی تازه را در مقداری آب گرم بچکانید و میل کنید. این کار به کاهش التهاب روده و از بین رفتن نفخ شکم نیز کمک می‌کند.

آب و آب لیمو و چربی شکم

۴- وعده‌های غذایی کنترل‌شده مصرف کنید

متخصصان می‌گویند بهترین راه برای داشتن شکمی صاف، خوردن وعده‌های غذایی کنترل‌شده، حاوی سبزیجات، غلات سبوس‌دار و چربی‌های اشباع‌نشده در طول روز است. چربی‌های اشباع‌نشده، چربی‌های گیاهی هستند که می‌توانند در مواد غذایی مانند آووکادو، آجیل، دانه‌ها، زیتون‌ها و شکلات تلخ وجود داشته باشند. تحقیقات نشان داده است که این مواد می‌توانند چربی‌های شکم را هدف قرار دهند و به آب شدن آن‌ها کمک کنند. در ضمن غلات سبوس‌دار نیز حاوی منیزیم و کروم هستند. این عناصر با کورتیزول یا هورمون استرس مبارزه می‌کنند. کورتیزول سبب می‌شود چربی‌ها در اطراف شکم ذخیره ‌شده و میزان انسولین پایین نگه داشته شود.

غلات کامل و چربی شکم

۵- چای سبز بنوشید

مطالعات انجام شده ارتباط مستقیمی بین مصرف چای سبز و کمرهای باریک نشان داده‌اند. چای سبز حاوی ترکیباتی به نام «کاتچین» است. کاتچین آنتی‌اکسیدان قوی است که سبب آزاد شدن چربی از سلول‌های چربی شده، به افزایش مصرف انرژی و سوزاندن چربی توسط کبد نیز کمک می‌کند.

بررسی‌های علمی نشان داده که چای سبز و مکمل‌های حاوی عصاره چای سبز، میزان چربی سوزی را تا ۱۷ درصد و مصرف کالری را تا ۴ درصد افزایش می‌دهند.

چای سبز و چربی شکم

 

۶- از زنجبیل استفاده کنید

تحقیقات نشان می‌دهد زنجبیل می‌تواند در کاهش وزن نقش داشته باشد. یک مطالعات گسترده و معتبر که به فواید کاهش وزن زنجبیل پرداخته نشان می‌دهد، زنجبیل تأثیر معنی‌داری بر وزن بدن و چربی‌های اضافه شکم (نسبت دور کمر به لگن) دارد. یک مطالعه کوچک نیز نشان داده است، مردان دارای اضافه‌وزن که زنجبیل مصرف می‌کنند، مدت طولانی‌تری سیر می‌مانند.

زنجبیل فعالیت‌های زیستی خاصی را در بدن فعال می‌کند. این ماده غذایی عملکرد ضد چاقی دارد. همچنین کمک می‌کند تا غذا سریع‌تر هضم شود. تحقیقات نشان می‌دهد زنجبیل ممکن است سطح قند خون را تثبیت کند. ثابت نگه‌داشتن قند خون می‌تواند برای کاهش وزن مهم باشد.

زنجبیل و چربی شکم

۷- آب را به مقدار زیاد بنوشید

آب‌رسانی به بدن برای کاهش وزن مهم است. آیا می‌دانید که مغز برای تشخیص تفاوت بین گرسنگی و تشنگی تلاش می‌کند؟ مشخص‌شده که معمولاً تشنگی با نیاز به شیرینی اشتباه گرفته می‌شود. بنابراین به‌جای اینکه بروید و به دنبال شکلاتی که در کمد قایم کرده‌اید بگردید، سعی کنید که یک لیوان آب بنوشید.

محققان دریافته‌اند که نوشیدن یک لیوان آب قبل از وعده غذایی، می‌تواند به سرکوب اشتها کمک کند. بدین معنا که آب خوردن به احساس پری شکم و کم خوری کمک می‌کند.

آب و چربی شکم

 

لینک کوتاه: https://tandorostimag.com/?p=2727

منبع hellomagazine healthline
ممکن است شما این مطالب را هم دوست داشته باشید
1 نظر
  1. مرضیه می‌گوید

    سلام ،وقتتون بخیر،مطلب بسیارمفید و آموزنده ای بود

ارسال نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.