مجله ندای تندرستی
مجله پزشکی و سلامت

میزان مرگ و میر ناشی از سرطان در حال کاهش است

0

دکتر مهدیه زکی‌خان

انجمن آمریکایی تحقیقات سرطان به‌تازگی در گزارش سالانه خود اعلام کرد که نرخ مرگ‌ومیر ناشی از سرطان در آمریکا به دلیل درمان‌ها، ابزارهای تشخیصی و راه‌کارهای پیشگیری همچنان در حال کاهش است.

بر اساس گزارش پیشرفت سرطان انجمن فوق، میزان مرگ‌ومیر در سال‌های اخیر به‌شدت کاهش یافته است.

متخصصان می‌گویند: «اکتشافات تحقیقات پایه‌ای باعث پیشرفت‌های قابل‌توجهی شده است که در سال‌های اخیر در پزشکی سرطان دیده‌ایم.» درمان‌های هدفمند، ایمنی‌درمانی (ایمونوتراپی) مانند استفاده از آنتی‌بادی‌ها در درمان سرطان و سایر رویکردهای درمانی جدید، همگی از اکتشافات بنیادی در علوم پایه سرچشمه می‌گیرند.

آن‌ها معتقدند که سرمایه‌گذاری در علم سرطان و همچنین حمایت از آموزش علوم در تمام سطوح، برای هدایت موج بعدی اکتشافات و تسریع در پیشرفت علم کاملاً ضروری است.

این گزارش که مربوط به دوره زمانی ۱ آگوست ۲۰۲۱ (۱۰ مرداد ۱۴۰۰) تا ۳۱ جولای ۲۰۲۲ (۹ مرداد ۱۴۰۱) را پوشش می‌دهد و نشان می‌دهد:

بیش از ۱۸ میلیون نجات‌یافته از سرطان در آمریکا زندگی می‌کنند که نشان‌دهنده این واقعیت است که افراد بیشتری پس از تشخیص سرطان، زندگی طولانی‌تر و کامل‌تری دارند.

مرگ‌ومیر ناشی از سرطان در سال‌های اخیر به‌سرعت کاهش یافته است؛ به‌طوری‌که طی سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹، میزان این میزان کاهش ۲/۳ درصدی در هر سال داشته.

سازمان غذا و داروی آمریکا هشت داروی ضد سرطان را تأیید کرده است، از جمله اولین دارویی برای درمان نوعی ملانوم که شایع‌ترین شکل سرطان چشم در بزرگ‌سالان است.

همچنین این سازمان استفاده از ۱۰ داروی ضد سرطان را گسترش داده و دو عامل تصویربرداری تشخیصی جدید را تأیید کرده است.

پزشکان متخصص در این زمینه می‌گویند: «این زمان واقعاً هیجان‌انگیزی در مدیریت سرطان است. ما می‌بینیم که میزان مرگ‌ومیر ناشی از سرطان همچنان در حال کاهش است.»

آن‌ها استفاده رو به رشد از ایمنی درمانی را که از سیستم ایمنی بدن بیمار برای مبارزه با سرطان استفاده می‌شود، برجسته می‌دانند. همچنین متخصصان تشخیص زودهنگام را امر «کاملاً ضروری» می‌دانند و خواستار غربالگری‌های معمول بیشتری هستند.

لینک کوتاه: https://tandorostimag.com/?p=4684

منبع (American Association for Cancer Research (AACR
ممکن است شما این مطالب را هم دوست داشته باشید
ارسال نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.